Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Turistika a cykloturistika

Turistika a cykloturistika

Přestože obec Stará Ves nad Ondřejnicí leží blíže k průmyslové Ostravě než k horám, i tady lze najít vhodný terén pro turistiku.

Dolní částí obce vede zelená turistická značka, po které se můžeme vydat švestkovou alejí do Černého lesa. V Černém lese se musíme rozhodnout, zda chceme pokračovat dále po zelené značce, která nás přes Krmelín a Paskov dovede k vodní nádrži Žermanice, nebo se napojíme na červeně značený okruh, po kterém se přes Starou Bělou a Proskovice můžeme vrátit zpět do Staré Vsi.

Jestliže zvolíme opačný směr po zelené značce, projdeme malou Košatkou a dále se můžeme po žluté značce přes velkou Košatku, Petřvaldík, Studénku a Bílovec vydat třeba do Kyjovic. Nebo pokračujeme po zelené po hrázi rybníka Bezruč do přírody CHKO Poodří. Zde se můžeme vydat dále po zelené nebo se napojit na modrou či červenou značku. Zvolíme-li zelenou, dojdeme přes Klimkovice a Krásné Pole do Ostravy. Nenáročná trasa vede z větší části zalesněnou krajinou. Na půli cesty mezi Klimkovicemi a Krásným Polem v místě zvaném Mezihoří si můžeme kromě zelené vybrat několik dalších tras, po nichž můžeme dojít např. do Kyjovic nebo Dolní Lhoty. Jestliže se na břehu rybníka Bezruče rozhodneme zelenou značku opustit a vydáme se po modré, čeká nás cesta po břehu Odry kolem rybníků CHKO Poodří přes Studénku až do Hladkých Životic. Kromě modré značky si můžeme vybrat také červenou, která vede Polanskou nivou a Polanským lesem podél Odry do Koblova (Landek).

Oblast naší obce je vhodná také pro nenáročnou cykloturistiku.

Částí Košatky vede cyklistická trasa č. 5 - Jantarová stezka. Můžeme se po ní vydat směrem na Jistebník, Polanku, Ostravu a Hlučín nebo zvolit opačný směr přes Petřvaldík, Albrechtičky, Bartošovice, Kunín třeba až do Přerova.

V Bartošovicích se můžeme napojit na stezku č. 6011 vedoucí přes Bílovec, Klimkovice, Polanku a Jistebník zpět do Košatky. Další možností jak uhnout z Jantarové stezky je trasa č. 6039 vedoucí přes Sedlnici do Příbora.

Trasa č. 6135 vedoucí podél řeky Ondřejnice směrem na Brušperk nás dovede např. na Hukvaldy nebo k vodní nádrži Olešná.

Naší obcí vede rovněž jedna ze stezek historické trasy Krakov - Morava – Vídeň, Greenways. Tato mezinárodní trasa je protkaná sítí cyklistických, pěších a dalších tématických stezek. Starou Vsí vede stezka C2 Zámky a příroda Poodří.

11. srpna 2007 byla slavnostně otevřena naučná stezka z Proskovic přes louky do Košatky. Zastupitelé Staré Vsi a Proskovic přestřižením pásky na novém dřevěném „můstku přátelství" uvedli stavbu do provozu. Naučná stezka s panely o flóře a fauně slouží k poučení turistů o krajině Poodří, jejíž region zasahuje částečně i do katastru Staré Vsi. Trasa stezky začíná u místního koupaliště v Proskovicích a pokračuje luční krajinou do části obce Staré Vsi n. O. - Košatky nad Odrou, kde končí u státní silnice před mostem nad řekou Lubinou. Na své dvoukilometrové trase překlene novým řetězovým mostkem řeku Ondřejnici. Nabízí se zde také prohlídka soutoků tří řek - Odry, Ondřejnice a Lubiny, která je přístupná volnou luční krajinou, po překročení mostku se otevírá i výhled na vzdálené Beskydy s Lysou horou. Naučná stezka Proskovice poskytuje na rozmístěných orientačních tabulích po celé své trase dostatek informací o okolní bohaté fauně a flóře.